۶ شهریور ۱۳۹۶، ۱۷:۲۰

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه مطرح کرد:

فاضلاب کرمانشاه مشکلات عدیده‌ای دارد/تولید ۶۰۰ تن زباله در روز

فاضلاب کرمانشاه مشکلات عدیده‌ای دارد/تولید ۶۰۰ تن زباله در روز

کرمانشاه- مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه، به مشکلات عدیده فاضلاب شهر کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این سیستم فاضلاب اکنون تنها یک سوم جمعیت کرمانشاه را پوشش می دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین کاظمی امروز دوشنبه در نشست شورای اداری استان کرمانشاه که با حضور عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور برگزار شد، گفت: عمده ترین مشکل آلودگی استان کرمانشاه، ریزگردها است.

وی با بیان اینکه  ۹ ایستگاه سنجش گرد و غبار در استان کرمانشاه داریم، افزود: از دهه ۸۴ شاهد ورود ریزگردها به استان هستیم و دروازه ورود گرد و غبار به کشور از استان کرمانشاه است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه ادامه داد: سال ۸۸، ۱۲۰ روز آلودگی داشتیم، سال گذشته نیز ۴۰ روز آلودگی داشتیم و این اتفاق امسال ۲ روز بود.

وی گفت: ۷ شهر در استان کرمانشاه دارای سیستم تصفیه فاضلاب هستند و هم اکنون تکمیل تصفیه خانه فاضلاب هرسین و کنگاور با ۸۰ درصد پیشرفت در حال انجام است.

کاظمی با اشاره به مشکلات فاضلاب استان گفت: سیستم فاضلاب شهر کرمانشاه مشکلات عدیده ای دارد و اکنون این سیستم تنها یک سوم جمعیت شهر را پوشش می دهد.

وی با بیان اینکه ۲۰ شهرک صنعتی در استان داریم گفت: همچنین  دو هزار واحد صنعتی و خدماتی و تولیدی مجوز دار داریم که یک هزار واحد آن فعال است و ۵۰ درصد این واحدهای فعال در شهرک صنعتی مستقر هستند. ۱۸۰ واحد هم خارج از شهرک ها هستند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه روزانه ۶۰۰ تن زباله در کرمانشاه تولید و بازیافت می‌شود، گفت:  همه بیمارستانهای استان مجهز به سیستم بی خطر ساز هستند.

وی افزود: در استان ۴۵ گونه پستاندار، ۱۸ گونه پرنده، ۳۳ گونه ماهی، ۳۵ گونه خزنده، یک هزار و ۲۰۰ گونه گیاهی از هشت هزار گونه گیاهی کشور را داریم.

کد خبر 4072106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha